پنج واقعیت کلیدی درباره رویارویی تیم های قرقیزستان و امارات متحده عربی

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، میزبان جام ملت های آسیا 2019 امروز با این امید به مصاف جمهوری قرقیزستان می رود که بتواند به مرحله یک چهارم نهایی جام راه پیدا کند. پیش از هر چیز به واقعیات کلیدی تقابل این دو تیم در گذشته می پردازیم:

1. امارات امیدوار به پیروزی است

این دومین بار متوالی و در مجموع چهارمین بار است که امارات به مرحله حذفی جام ملت های آسیا راه یافته است. این تیم در نیمه نهایی 2015 بازی را 2-0 با استرالیا باخت.

2. قرقیزستان در اولین تورنمنت خود ناامیدکننده ظاهر نشد

پیروزی 3-1 قرقیزستان در مقابل فیلیپین در مرحله گروهی، این تیم را به عنوان یکی از تیم های برتر جایگاه سوم روانه مرحله حذفی رقابت ها کرد. این برای تیمی چون قرقیزستان که اولین حضور خود را در یک تورنمنت قاره ای تجربه می کند یک دستاورد بزرگ محسوب می شود.

3. آیا جام در امارات خواهد ماند؟

امارات امیدوار است هفتمین میزبان جام ملت های آسیا باشد که قهرمانی را از آنِ خود می کند. پیش از این جمهوری کره (1960)، رژیم صهیونیستی (1964)، ایران (1968 و 1976)، کویت (1980)، ژاپن (1992) و استرالیا (2015) به عنوان میزبانان جام به این موفقیت دست یافته اند.

4. علی مبخوت مرد کلیدی تیم میزبان

علی مبخوت از سال 2015 تا کنون در مجموع در 9 دیداری که در جام ملت های آسیا حضور یافته، در به ثمر رساندن 8 گل دخیل بوده است. او 7 گل به ثمر رسانده و یک پاس گل هم داده است. وی در جام ملت های آسیا 2015 با پنج گل برنده کفش طلا در استرالیا شد.

5. امارات و قرقیزستان تا کنون دیداری نداشته اند

این اولین باری است که دو تیم امارات و قرقیزستان در رقابت های جام ملت های آسیا به مصاف هم می روند.

مترجم: نسرین صحیحی

منبع: فاکس اسپورت