پنج واقعیت کلیدی درباره رویارویی تیم های قطر و امارات متحده عربی

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، دومین دیدار نیمه نهایی هفدهمین دوره جام ملت های آسیا امشب بین دو تیم قطر و امارات متحده عربی در ورزشگاه محمد بن زاید شهر ابوظبی برگزار می گردد تا حریف ژاپن در فینال رقابت ها مشخص شود. تیم میزبان تحت هدایت سرمربی ایتالیایی موفق شده قهرمان دوره قبل را شکست دهد و در میان 4 تیم برتر قرار بگیرد.

تیم جوان قطر با هدایت سرمربی اسپانیایی خود، فلیکس سانچز، بازی های بسیار تاثیرگذاری در این تورنمنت به نمایش گذاشته و با عبور از کره جنوبی و ستاره هایش به نیمه نهایی رسیده است. در زیر به واقعیات کلیدی دو تیم در دیدارهای گذشته نگاهی می اندازیم:

1. در انتظار یک دیدار پر از گل!

اولین دیدار نیمه نهایی بین دو تیم ایران و ژاپن با سه گل پایان یافت و به نظر می رسد دومین دیدار نیز پر گل و سرگرم کننده باشد!

امارات و قطر تا کنون 4 بار در جام ملت های آسیا در مقابل هم صف آرایی کرده اند که در هر بازی میانگین 3.5 گل به ثبت رسیده است؛ قطر 6 گل به امارات زده و 8 گل از این تیم دریافت کرده است.

در دو دیدارِ اول دو تیم، قطر پیروز میدان بوده و دو دیدار بعدی به سود امارات پایان یافته است. این اولین بار است که دو تیم از خاور میانه در مرحله حذفی جام ملت های آسیا با یکدیگر روبرو می شوند.

2. در حالی که ایران 3 گل خورده آیا قطر می تواند رکورد کلین شیت را ارتقا بخشد ؟

قطر و ایران در حالی به نیمه نهایی تورنمنت راه یافتند که هیچ یک از دو تیم گلی دریافت نکردند و با رکورد کلین شیت کره جنوبی  برابری می کنند. اوضاع برای ایران خوب پیش نرفت و این تیم در نیمه دوم سه گل از سامورایی های آبی خورد. اکنون باید دید جایی که تیم کیروش نتوانست رکورد کلین شیت را افزایش دهد آیا قطر می تواند رکورد خود را بهبود ببخشد؟

اگر قطر امروز امارات را شکست دهد در کنار ژاپن به ششمین پیروزی خود در یک تورنمنت دست خواهد یافت. رکورد کسب پیروزی در تمام دیدارهای یک تورنمنت آسیایی تا اینجا در اختیار سه تیم ایران (1976، 1972، 1968)، رژیم صهیونیستی (1964) و کره جنوبی (1960) است.

3. مبخوت در میان گلزنان برتر

مهاجم کهنه کار امارات در تورنمنت های جام ملت های آسیا 9 گل به ثمر رسانده که 5 گل آن در جام 2015 به ثبت رسیده و کفش طلا را برای مبخوت به ارمغان آورده است. تنها کسانی که در تاریخ این رقابت ها گل های بیشتری به ثمر رسانده اند علی دایی (14 گل) و لی دونگ-گوک از کره جنوبی (10 گل) هستند.

4. آیا المعز می تواند دوباره در گلزنی بدرخشد؟

قطر صعود خود تا این مرحله را تا حد زیادی مدیون گلزنی بازیکن جوان خود المعز علی است. المعز در مرحله گروهی 7 گل به ثمر رساند اما در مراحل حذفی، گلی به ثمر نرسانده و فقط سه شوت زده که تنها یکی از آنها داخل چارچوب بوده است. آیا او در دیدار با امارات موفق به شلیک خواهد شد؟

5. امارات مصمم در تکرار فتح 1996

بهترین نتیجه ای که امارات در جام ملت های آسیا گرفته به تورنمنت 1996 مربوط است که میزبانی را نیز بر عهده داشت. امارات کویت را در نیمه نهایی 1-0 شکست داد و در فینال در ضربات پنالتی به عربستان سعودی باخت.

این تیم امسال به عنوان میزبان امیدوار است همچون استرالیا که در سال 2015 میزبان بود و قهرمان شد به قهرمانی دست پیدا کند.

مترجم: نسرین صحیحی

منبع: فاکس اسپورت