پیش بازی لسترسیتی – لیورپول در روز باکسینگ / لیگ برتر انگلیس

به گزارش سرویس فوتبالی شبکه لحظه؛ تیم های اول و دوم لیگ برتر، لیورپول و لسترسیتی، در حالی امروز به مصاف یکدیگر می روند که لیورپول به تازگی عنوان قهرمانی جام باشگاه های جهان را کسب کرده و با اعتماد به نفسی دو چندان در ورزشگاه کینگ پاور مقابل میزبان خود صف آرایی می کند.

در شش تقابل اخیر دو تیم، سهم لیورپول چهار برد و سهم لسترسیتی یک برد بوده؛ یک دیدار هم با نتیجه تساوی پایان یافته است.

لسترسیتی

لسترسیتی با 12 برد و سه تساوی و سه تساوی از 18 بازی 39 امتیاز دارد و رتبه دوم جدول را به خود اختصاص داده است. اگرچه این تیم در این فصل به لحاظ دفاعی عملکرد بسیار خوبی داشته است، اما برندن راجرز پس از شکست 1-3 شاگردانش مقابل منچستر سیتی، اذعان کرد که تیمش هنوز راه درازی برای رفتن و دستیابی به عنوان بهترین تیم در پیش دارد.

گفتنی است که لستر تحت سرمربیگری راجرز، شکست های چندانی نداشته است. در واقع، روباه ها از زمان راجرز از 14 بازی خانگی تنها یک بازی را واگذار کرده اند و از این حیث به خود اطمینان دارند.

لسترسیتی که با گامی به مراتب بهتر از سال های گذشته قدم برداشته، در صورت استفاده از معضل مصدومیت لیورپول و با علم به این که تنها یک برد می تواند جایگاه دومی آنها را تثبیت کند، می تواند به پیروزی امیدوار باشد.

لستر امیدوار است هاروی بارنز بتواند با چیره شدن بر مصدومیت مچ پا خود را به این دیدار برساند. متی جیمز دیگر مصدوم لسترسیتی است و این تیم احتمالا با ترکیب 1-4-1-4 بازی خواهد کرد.

برندن راجرز

لیورپول

لیورپول در حال حاضر با 16 برد و یک تساوی از 17 بازی 49 امتیاز دارد و در صدر جدول قرار گرفته است. قرمزها اکنون جامی را بالای سر برده اند که قبلا در کارنامه نداشتند و این کاپِ آنان به سوپرجام اروپا و کاپ لیگ قهرمانان افزوده شد. هدف لیوپول این است که با نزدیک شدن به پایان سال 2019 تبدیل به برنده کاپ های متوالی شود. در واقع کلوپ و یارانش قصد دارند با پایان دادن به یک انتظار سی ساله برای نوزدهمین بار قهرمان لیگ برتر انگلیس شوند.

قرمزها در این فصل تقریبا هر آزمونی را با موفقیت پشت سر گذاشته اند از جمله این که در دیدار رفت با پنالتی جیمز میلنر در وقت تلف شده نیمه دوم یک دیدار فراموش نشدنی را رقم زدند.

با توجه به آمار و ارقام، سفر به لسترسیتی می تواند سخت ترین آزمون قرمزها در این فصل باشد، چرا که چنان که گفته شد روباه ها در بازی های خانگی این فصل عملکردی عالی داشته اند و پیش روی هوادارانشان متحمل شکست نشده اند.  

شش مسابقه بعدی لیورپول همگی مقابل تیم هایی است که در حال حاضر در میان هشت تیم بالای جدول قرار دارند. بعلاوه، تعداد زیاد مصدومیت های این تیم در ماه دسامبر می تواند روی این تیم تاثیرگذار باشد.

پیروزی مقابل فلامینگو به قیمت مصدومیت الکس اوکسلید چمبرلین تمام شد که احتمالا واینالدوم امشب به جای او به زمین خواهد رفت. چمبرلین در کنار دژان لوورن، جوئل متیپ و فابینیو غایبان این دیدار هستند و به احتمال زیاد تا سال 2020 قادر به حضور در بازی ها نخواهند بود.

با توجه به اهمیت و دشواری این دیدار، بعید است لیورپول دست به تغییرات اساسی در ترکیب تیم بزند و احتمالا این تیم با آرایش 3-3-4 به زمین می رود.

منبع: اسپورتس مول و سایت لیورپول