پیش بازی لیورپول – منچسترسیتی در دیدار سوپر جام انگلستان

به گزارش سرویس فوتبالی شبکه لحظه، لیورپول و منچسترسیتی امروز در ورزشگاه ومبلی لندن برای برگزاری سوپر جام انگلستان مقابل هم صف آرایی می کنند. منچسترسیتی در لیگ برتر موفق شد با اختلاف یک امتیاز بالاتر از لیورپول بایستد و جام قهرمانی را بالای سر ببرد و پس از آن در فینال جام حذفی فوتبال انگلیس واتفورد را 0-6 در هم بکوبد و به یک قهرمانی دیگر دست یابد.

گرچه لیورپول با پیروزی بر تاتنهام و کسب عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان بخشی از اندوه ناشی از تن دادن به شکست در مقابل منچسترسیتی را تسکین داد، اما پیروزی در این فصل از لیگ برتر می تواند دستیابی به یک رویا پس از 29 سال تلقی شود، زیرا لیورپول از سال 1990 نتوانسته به این عنوان دست پیدا کند. هر دو تیم با توجه به تعهدات برخی از بازیکنانشان به حضور در تیم ملی در تورنمنت های اخیر کوپا امریکا و جام ملت های آفریقا ، تنها تعدادی از بازیکنان کلیدی خود را برای این دیدار دعوت کرده اند.

سیتی راه همواری را در دیدارهای اخیر طی کرده و از چهار دیدارِ پیش از آغاز فصل سه پیروزی کسب کرده است. رودری، هافبک اسپانیایی این تیم، که به تازگی به این باشگاه پیوسته توانسته خیلی زود جای خود را در خط میانه تیم پپ گواردیولا باز کند.

اما لیورپول در تابستان امسال بازی های متقاعد کننده ای ارائه نداده است. این تیم گرچه لیون را چهارشنبه مغلوب کرد، اما نتوانست در مقابل حریفان سرسختی نظیر بورسیا دورتموند، سویا، اسپورتینگ لیسبون و ناپولی به پیروزی دست یابد. به هر حال شاگردان یورگن کلوپ این هفته با بردِ به موقع در ژنو تا حدی اعتماد به نفس خود را بازیافتند.

سرخیو آگوئرو، نیکولاس اوتامندی و گابریل خسوس پس از وقفه های طولانی تابستانی خود به تمرینات منچسترسیتی بازگشته اند. رحیم استرلینگ که در تور پیش از فصل تیمش به خاور دور حضور نداشت، در دیدار سوپر جامِ امروز حضور پیدا می کند. علیرغم اظهارات این هفته باشگاه بایرن مونیخ مبنی بر امضای قرارداد با لروی زانه، این بازیکن فعلا در منچستر سیتی می ماند.

محمد صلاح و روبرتو فیرمینو که در دیدار چهارشنبه مقابل لیون نیز حضور داشتند، طبق گفته کلوپ فرصت حضور در این دیدار را دارند اما بعید است هر دو از آغازِ دیدار بازی کنند. نبی کیتا و شقیری نیز هر دو آمادگی خود را بازیافته اند. اما سادیو مانه از دوشنبه تمرینات خود را با تیم از سر خواهد گرفت و در دیدار امروز غایب خواهد بود.

ترکیب احتمالی لیورپول:
ادرسون، الکساندر-آرنولد، گومز، فن دایک، رابرتسون، واینالدوم، کیتا، هندرسون، ویلسون، صلاح، اوریگی
ترکیب احتمالی منچسترسیتی:
ادرسون، واکر، استونز، لاپارت، زینچنکو ، دی بروینه، رودری، دیوید سیلوا، برناردو سیلواِ آگوئرو، استرلینگ
مترجم: نسرین صحیحی
منبع: سایت استاندارد انگلستان