پیش بازی مراکش – بنین / یک هشتم نهایی جام ملت های آفریقا 2019

به گزارش سرویس فوتبالی شبکه لحظه، مراکش و بنین اولین دیدار یک هشتم نهایی جام ملت های آفریقا را جمعه ساعت 20:30 به وقت تهران در ورزشگاه السلام قاهره برگزار خواهند کرد. مراکش با کسب پیروزی های سه گانه 0-1 مقابل تیم های نامیبیا، ساحل عاج و آفریقای جنوبی صدرنشین گروه D شد و بنین بدون برد و با کسب تنها سه تساوی مقابل تیم های غنا، کامرون و گینه بیسائو در مجموع با سه امتیاز به عنوان تیم سوم گروه F به مرحله حذفی صعود کرد. دو تیم در تاریخ فوتبال کشورشان 4 بار به مصاف هم رفته اند که طی این چهار دیدار چهار پیروزی 0-1، 1-6، 1-3 و 0-4 نصیب مراکش شده و بنین همواره مغلوب میدان بوده است.

مراکش

شیرهای اطلس پس از حضور نسبتا درخشان خود در جام جهانی 2018 و تساوی 2-2 با اسپانیا برای خود اعتباری جهانی کسب کردند اما در مصر علیرغم کسب پیروزی در هر سه دیدار گروهی ، تا اینجا بازی های چشم نواز و تاثیرگذاری ارائه نداده اند. با این حال این تیم از بازیکنان شاخصی چون مبارک بوصوفه، یوسف النصیری و حکیم زیاش (هافبک آژاکس) برخوردار است که می توانند دیدارهای بعدی را به بازی هایی جذاب تبدیل کنند.

بنین

تیم ملی بنین ملقب به سنجاب ها اگرچه بدون پیروزی به این مرحله رسیده اما در برابر تیم هایی چون کامرون و غنا تسلیم نشده و این بدین معناست که مراکش نباید آنها را دست کم بگیرد. این تیم از سال 2010 توانست خود را در فوتبال آفریقا مطرح سازد و پیشرفت هایی حاصل کند. در حال حاضر بازیکنانی نظیر استفان سسنیون و استیو مونی در آن حضور دارند که از سوابق خوبی برخوردار هستند و در باشگاه های اروپا توپ زده اند. میشل دوسیه، سرمربی تیم، در مصاحبه ای گفته: “مایه افتخار است که بدون شکست از مرحله گروهی صعود کرده ایم.”

هیچ یک از دو تیم با مشکل مصدومیت یا محرومیت بازیکنان مواجه نیست.

مترجم: نسرین صحیحی

منبع: اسپورتینگ پدیا