پیش بازی مصر– آفریقای جنوبی / یک هشتم نهایی جام ملت های آفریقا 2019

به گزارش سرویس فوتبالی شبکه لحظه، تیم های مصر و آفریقای جنوبی شنبه شب (ساعت 23:30 به وقت تهران) در ورزشگاه بین المللی قاهره برای برگزاری اولین دیدار حذفی مقابل هم قرار خواهند گرفت. این دیدار سومین تقابل دو تیم در جام ملت های آفریقا خواهد بود. در دو دیدار قبلی که یکی از آنها در مرحله گروهی تورنمنت 1996 و دیگری در فینال تورنمنت 1998 صورت گرفته، مصر به ترتیب با نتایج 0-1 و 0-2 حریف را مغلوب ساخته است.

مصر

مصر از 12 دیدار آخر خود در مراحل حذفی جام ملت های آفریقا توانسته با 9 برد و 2 تساوی در 11 دیدار به مرحله بعد صعود کند.

علیرغم کسب سه پیروزی و سه کلین شیت، این تیم تا این مقطع بازی های منتقاعدکننده ای را به نمایش نگذاشته و در واقع از سوی هیچ تیم قدرتمندی تحت فشار قرار نگرفته یا به چالش کشیده نشده است اما به واسطه وجود بازیکنان درخشان و الهام بخشی چون صلاح و ترزگه توانسته عملکرد موفقی داشته باشد.

طارق حامد و محمود علا که در دیدار قبل حضور نداشتند به احتمال زیاد امشب در ترکیب اصلی تیم خواهند بود. به دنبال کاهش محرومیت عمرو ورده، هافبک حاشیه ساز، این بازیکن نیز در دسترس است و بنا به تشخیص کادر فنی امکان استفاده از وی وجود خواهد داشت. احمد حسن به دلیل مصدومیت غایب خواهد بود و انتظار می رود خاویر آگیره، سرمربی مکزیکی تیم، برای دیدار امشب آرایش 3-3-4 را در نظر بگیرد. آگیره در خصوص محمد صلاح که به دلیل سرماخوردگی در تمرین روز سه شنبه شرکت نکرد گفته: “انتظار دارم صلاح با بردن توپ طلا عنوان دیگری را به عناوین خود اضافه کند.”

آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی در 18 دیدار اخیر خود در جام ملت های آفریقا تنها 2 پیروزی کسب کرده و ماحصل 16 دیدار دیگر 9 باخت و 7 تساوی بوده است. این تیم در مرحله گروهی تورنمنت امسال به طرزی ناباورانه ضعیف عمل کرد. پس از آن که آنگولا نتوانست در مقابل مالی یک تساوی بگیرد، این تیم با یک برد مقابل نامیبیا و دو باخت مقابل مراکش و ساحل عاج به عنوان تیم سوم گروه D به مرحله حذفی راه یافت.

آفریقای جنوبی برای کسب نتیجه نیاز دارد هجومی تر بازی کند. این تیم در دیدار امشب تمبا زوانه را به دلیل محرومیت در اختیار نخواهد داشت. حضور دین فورمن نیز به دلیل مصدومیت مورد تردید است و استوارت بکستر امشب شاگردانش را با آرایش احتمالی 2-1-3-4 به میدان خواهد فرستاد.

مترجم: نسرین صحیحی

منبع: هو اسکورد و بین اسپورت