پیش بازی نیجریه – کامرون / یک هشتم نهایی جام ملت های آفریقا 2019

به گزارش سرویس فوتبالی شبکه لحظه، نیجریه و کامرون، دو تیم محبوب و سرشناس قاره آفریقا، شنبه شب در ورزشگاه اسکندریه دیدار یک هشتم نهایی را برگزار خواهند کرد. هردو تیم تا این مقطع کمتر از انتظار ظاهر شده اند و نتوانسته اند بازی های تاثیرگذار و خیره کننده ای را به نمایش بگذارند. کامرون از سه دیدار گروهی تنها یک پیروزی مقابل گینه بیسائو به دست آورده و با دو تساوی مقابل تیم های غنا و بنی ن در مجموع با 5 امتیاز به عنوان تیم دوم گروه F به مرحله یک هشتم نهایی راه یافته است.

از طرفی، باخت حیرت انگیز و دور از انتظارِ نیجریه به ماداگاسکار (0-2) نیز موجب شد ماداگاسکارِ تازه وارد با 7 امتیاز به عنوان تیم اول و نیجریه با 6 امتیاز به عنوان تیم دوم گروه B به جمع 16 تیم راه پیدا کند. دوم شدن نیجریه کار را برای این تیم دشوار ساخت و تقابل با کامرون، مدافع عنوان قهرمانی، را برایش رقم زد که حریف پرآوازه و سرسختی است و عبور از سد آن چندان آسان نیست. اما نیجریه با توجه به نتایج خوبی که طی سال های اخیر در رویارویی با کامرون کسب کرده با اعتماد به نفس وارد میدان خواهد شد، چراکه نیجریه در 5 دیدار اخیر خود با کامرون طعم شکست را نچشیده و سه پیروزی و دو تساوی به دست آورده است. دیدار امشب هفتمین تقابل نیجریه و کامرون در جام ملت های آفریقاست.

نیجریه

نیجریه از هفت دیدار اخیر خود در جام ملت های آفریقا در شش دیدار پیروز از میدان بیرون آمده و فقط در همین تورنمنت در مقابل ماداگاسکار تن به شکست داده است. گرنوت روا، سرمربی آلمانی به خوبی می داند که او و شاگردانش باید از شکست در برایر ماداگاسکار درس بگیرند: “بازی با ماداگاسکار غافلگیرکننده بود اما ما یاد گرفتیم که باید متواضع باشیم. من به تیمم اعتماد دارم و ما به هوادارانمان ثابت خواهیم کرد که آن باخت فقط یک اشتباه بود.” روا با توجه به این که مشکل مصدومیت در تیمش ندارد، قدرتمندترین ترکیب ممکن را برای دیدار امشب در نظر خواهد گرفت. کنت اومرو و دنیل اکپیی که در دیدار با ماداگاسکار حضور نداشتند احتمالا در بازی با کامرون در ترکیب قرار خواهند گرفت و انتظار می رود عقاب های سبز با آرایش 1-3-2-4 به میدان بروند.

کامرون

کامرون در نه دیدار اخیر خود در جام ملت های آفریقا زیر بار شکست نرفته و این طولانی ترین روند بدون شکست این تیم در این تورنمنت محسوب می شود. هشت گل آخری که این تیم در جام ملت های آفریقا به ثمر رسانده همگی از دقیقه 59 بازی به بعد به وقوع پیوسته اند. کلارنس سیدورف به دنبال آرایش تیمی ناموفقش در برابر غنا (3-4-3) و بنین (1-2-3-4) احتمالا امشب شاگردانش را با آرایش 3-3-4 به میدان خواهد فرستاد.

مترجم: نسرین صحیحی

منبع: هو اسکورد و بین اسپورت