گریزمان، بهترین گلزن تاریخ اتلتیکو با 174 گل!

گریزمان با ۱۷۴ گل به برترین گلزن تاریخ اتلتیکو مادرید تبدیل شد.

به گزارش گروه ورزش شبکه لحظه ؛ آنتوان گریزمان با به ثمر رساندن گل دوم تیمش در مصاف با رئال مادرید در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های سوپرجام فوتبال اسپانیا به تنهایی در صدر جدول برترین گلزنان تاریخ باشگاه اتلتیکو مادرید جا گرفت.

او در جریان برتری ۳ بر یک تیمش مقابل ویارئال در لالیگا به رکورد لوئیس آراگونس نزدیک شد و با به ثمر رساندن ۲ گل در جریان تساوی دراماتیک ۳ بر ۳ مقابل ختافه به رکورد مشترک با او دست یافت.

گریزمان حالا بالاتر از اسطوره فقید فوتبال اسپانیا عنوان برترین گلزن تاریخ «لوس کولچونروس» را از آن خود می‌کند. بازیکن سابق رئال سوسیداد و بارسلونا در ۲ مقطع پیراهن اتلتیکو مادرید را به تن کرد؛ ابتدا در حد فاصل سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ و در ادامه بعد از تابستان ۲۰۲۱.

آغاز راه
ستاره فوتبال فرانسه و قهرمان جام جهانی ۲۰۱۸ در پنجره تابستانی نقل و انتقالات سال ۲۰۱۴ با صرف هزینه‌ای در حدود ۳۰ میلیون یورو به اتلتیکو مادرید پیوست و در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در مصاف با المپیاکوس نخستین گل خود با پیراهن سرخ و سفید تیم پایتخت اسپانیا را به ثمر رساند؛ مسابقه‌ای که البته در پایان با شکست شاگردان دیگو سیمئونه به اتمام رسید. او یک ماه بعد در مصاف با کوردوبا نخستین گل لالیگایی خود را به ثمر رساند و پیش از پایان سال تقویمی ۲۰۱۴ نخستین هت‌تریک با پیراهن اتلتیکو مادرید را در جریان برتری ۴ بر یک مقابل اتلتیک بیلبائو به ثبت رساند.

آمار و ارقام
آنتوان گریزمان در ۲ مقطع حضور در پایتخت اسپانیا مجموعاً ۳۶۷ بار با پیراهن اتلتیکو مادرید به زمین رفته که حاصل آن ۱۷۴ گل زده در تمام رقابت‌ها بوده. او مجموعاً ۱۲۳ بار در لالیگا و ۳۱ بار در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا دروازه حریفان اتلتیکو مادرید را باز کرده است. گریزمان همچنین ۶ بار در لیگ اروپا و ۱۳ بار در جام حذفی اسپانیا موفق به گلزنی با پیراهن اتلتیکو مادرید شده. این آمار، او را بالاتر از آراگونس در صدر جدول برترین گلزنان تاریخ باشگاه قرار می‌دهد. اسطوره فقید اتلتیکو مادرید که سابقه ۳ قهرمانی لالیگا و نایب قهرمانی در رقابت‌های سال ۱۹۷۴ جام باشگاه‌های اروپا را در کارنامه دارد، مجموعاً ۱۷۳ بار با پیراهن اتلتیکو مادرید موفق به گلزنی شده بود. رده سوم با ۱۶۹ گل در اختیار آدرین اسکودرو قرار دارد و فرناندو تورس با ۱۲۹ گل ششمین گلزن برتر تاریخ اتلتیکو مادرید به شمار می‌رود.

گلزن بالفطره
آمار گلزنی گریزمان به دوران بازی برای اتلتیکو مادرید خلاصه نمی‌شود و او با پیراهن تیم ملی فرانسه هم آمار درخشانی از خود به جا گذاشته. او در جریان مصاف دوستانه مقابل جبل‌الطارق که با پیروزی ۱۴ بر صفر فرانسه به اتمام رسید، به طرز عجیبی موفق به گلزنی نشد و در حال حاضر آمار ۴۴ گل ملی و ۱۲۷ مسابقه ملی را در کارنامه دارد. گریزمان بعد از انتقال بیش از صد میلیون یورویی به بارسلونا در ۱۰۲ مسابقه برای کاتالان‌ها مجموعاً ۳۵ گل به ثمر رساند. گریزمان خیلی زود به اتلتیکو برگشت و قرارداد فعلی او تا پنجره تابستانی نقل و انتقالات سال ۲۰۲۶ ادامه خواهد داشت.

روزهای پرافتخار
گریزمان همزمان با درخشش با پیراهن اتلتیکو مادرید، افتخارات فردی و تیمی متعددی را به دست آورده است. او در نخستین روزهای حضور خود در پایتخت اسپانیا قهرمان سوپرجام این کشور در سال ۲۰۱۴ شد و ۴ سال بعد لیگ اروپا و سوپر جام اروپا را فتح کرد. گریزمان ۲ بار در رده‌بندی توپ طلا در جایگاه سوم قرار گرفت و در فصل ۱۶-۲۰۱۵ به عنوان برترین بازیکن فصل لالیگا انتخاب شد. او ۸ بار به عنوان بازیکن اتلتیکو مادرید عنوان برترین بازیکن ماه لیگ اسپانیا را از آن خود کرده و ۲ بار در ترکیب منتخب فصل جای گرفته است.

انتهای پیام/