میزگرد چالش های شنا در عصر کرونا!

میزگرد چالش‌های شنا در عصر کرونا در برنامه ورزش بدون ویرایش رادیو گفت‌وگو با ارتباط تلفنی رئیس فدراسیون و حضور مدیر فنی و مربی تیم ملی شنا برگزار شد.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ،به نقل از روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ میزگرد چالش های شنا در عصر کرونا در برنامه ورزش بدون ویرایش رادیو گفت‌وگو با ارتباط تلفنی محسن رضوانی رئیس فدراسیون و حضور محسن سمیع زاده مدیر فنی تیم های ملی شنا و خشایار حضرتی مربی تیم شنا برگزار شد.

در ابتدا محسن رضوانی رئیس فدراسیون شا در ارتباط تلفنی با برنامه ” ورزش بدون ویرایش” به تبعات تعطیلی ورزش شنا در اثر شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: بر اساس یک تحقیق، دوری یک هفته‌ای یک شناگر از تمرینات معادل یک ماه ورزش نکردن یک بازیکن فوتبال یا والیبال است، یعنی زیانی که یک ورزشکار این رشته از عدم تمرین می‌بیند به مراتب بیشتر از بازیکنان ورزش‌های خارج آبی است.

وی افزود: با در نظر گرفتن این موضوع و تعطیلی چند ماهه استخرها به دلیل پاندمی به راحتی نشان می‌دهد که شیوع ویروس چه تاثیر مخربی بر ورزش شنای کشور داشته است.

رئیس فدراسیون شنا:برخی از کشورها پس از اتمام موج نخست شیوع، استخرهای ایزوله در اختیار ورزشکاران گذاشتند!

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو با اشاره به عملکرد کشورهای دیگر در این بحران، اظهار کرد: برخی از کشورها پس از اتمام موج نخست شیوع، استخرهای ایزوله در اختیار ورزشکاران تیم ملی خود قرار دادند و بسیاری از کشورها از جمله صربستان و کرواسی به فعالیت‌های عادی خود ادامه دادند و حتی لیگ شنا و واترپلو فصل جدید را آغاز کرده‌اند.

به گفته رضوانی تمرینات ملی پوشان شنا که شانس گرفتن سهمیه المپیک دارند از خرداد ماه در ورزشگاه آزادی آغاز شده است و این افراد در این مدت زمانی توانسته‌اند آمادگی بدنی خود را به وضعیت پیش از عید برسانند.

وی درباره وضعیت تیم واترپلوی کشور و سختی تمرینات برای حضور در المپیک گفت: یک استخر روباز در منطقه شمالی تهران برای این ورزشکاران در نظر گرفته شد تا تمرینات خود را با تلاش زیاد به منظور کسب سهمیه المپیک ادامه دهند.

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو با بیان این که ” حمید کریمی” شیرجه رو کشور، از کمپ تمرینی روسیه به کشور بازگشته است، عنوان کرد: این شیرجه رو با قدرت در حال تمرین در استخر رو باز ورزشگاه شهید شیرودی و آزادی تهران است.

رضوانی در ادامه برنامه ” ورزش بدون ویرایش ” رادیو گفت و گو تاکید کرد: دیگر ورزشکارانی که شانس دریافت سهمیه المپیک دارند در ورزشگاه شهرهای مشهد، اصفهان و… در حال تمرین هستند.

وی نسبت به وضعیت پیش آمده و اختلالی که در تمرینات ورزش شنا و واترپلو رخ داده است ابراز تاسف کرد و گفت: فصل تابستان زمان بسیار خوبی برای کشف و پرورش استعدادهای این رشته‌ها در میان نوجوانان بود که متاسفانه این فرصت را از دست دادیم.

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در پاسخ به سوالی مبنی بر این که فرصت تمرینی ورزشکاران شنا تا مسابقات کسب سهمیه المپیک چه میزان است، عنوان کرد: تا این لحظه زمان برگزاری این مسابقات اعلام نشده است اما بر اساس اطلاعات شفاهی به دست آمده، چند مسابقه انتخابی اوایل سال میلادی آینده بدون حضور تماشاگر برگزار می‌شود.

رضوانی ادامه داد: در اواخر فروردین و اردیبهشت ماه هم مسابقات عادی شنا و شیرجه با تماشاگر در ورزشگاه‌هایی که مورد تایید فدراسیون جهانی (فینا) است برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

استخر آزادی در اختیار فدراسیون شنا قرار گرفت
صالحی امیری: فدراسیون شنا برای ما و وزارت مهم است
بازدید سرزده صالحی امیری از فدراسیون پزشکی ورزشی و فدراسیون شنا

انتهای پیام/