گزارش ویژه/ ای اف سی با عربستانی ها هماهنگ است

با توجه به اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، استقلال باید در جده بازی کند و فولاد هم در صورتی که از پلی‌آف عبور کند در ریاض بازی‌هایش را برگزار می‌کند.

ه گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، انتخاب عربستان با اعتراض شدید استقلال و فولاد روبه‌رو شده است و مدیران آن‌ها از انتخاب جده برای میزبانی‌های‌شان تعجب کرده‌اند، به خصوص که با توجه به قطع روابط ایران با عربستان، از سال 94 تا امروز نه تیم‌های سعودی به ایران آمده‌اند و نه تیم‌های ایران به این کشور می‌روند.
ماجرا به پنج سال پیش بر‌می‌گردد که پس از ماجراهای سفارت عربستان در تهران در دی 94، سعودی‌ها در آستانه آغاز فصل 2016 لیگ قهرمانان، خواهان برگزاری بازی‌های تیم‌های‌شان با نمایندگان ایران در کشور ثالث شدند، تصمیمی که با تایید ای اف سی روبه‌رو شد تا از آن تاریخ بازی‌های تیم‌های ایرانی و عربستانی در کشوری بی‌طرف برگزار شود. البته عربستانی ها آن زمان اعلام کردند که 5 سال نه به ایران می روند و نه تیمی از ایران را قبول می کنند.
وزیر ورزش دو روز قبل درباره احتمال بازی تیمهای ایرانی در عربستان به خبرنگاران گفته بود: همانطور که در سالهای قبل تیمهای عربستانی به ایران نمی‌آمدند و بازیها در زمین بی‌طرف برگزار می‌شد، الان هم باید این اتفاق رخ دهد. یعنی بازیها یا در ایران برگزار شود یا در زمین بی طرف.
سلطانی‌فر در پاسخ به این سوال که آیا با این حساب، فولاد و استقلال به عربستان نخواهند رفت، این پاسخ را داد: فعلا که تصمیمی نگرفتیم. فدراسیون باید در این زمینه تصمیم بگیرد و ما ملاحظات دیپلماسی را هم درنظر خواهد گرفت.
اگرچه در پنج سال گذشته باشگاه‌های ایرانی به واسطه این تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا هزینه‌های زیادی داده‌اند، اما حالا برای فصل 2021، کنفدراسیون فوتبال آسیا خیلی سریع پس از پایان مهلت پنج ساله تیم‌های ایرانی را ملزم به حضور در عربستان کرده است. همه این ماجراها نشان می دهد که چقدر ای اف سی با عربستانی ها هماهنگ بوده است که حتی پس از پایان زمان 5 سال عدم پذیرش ایرانی ها، خیلی زود ایرانی ها را به عربستان فرستاده است تا عربستانی ها از تیم های ایرانی میزبانی کنند.

بیشتر بخوانید :
چرا کنفدراسیون فوتبال آسیا هند را انتخاب کرد؟
کنفدراسیون فوتبال آسیا زمان و مکان بازی های انتخابی جام جهانی را تصحیح کرد
کنفدراسیون فوتبال آسیا به قهرمانی استقلال در آسیا پرداخت

انتهای پیام/