رضا رجبی : عربستانی ها بسیار حرفه ای هستند و خیلی خوب کار کردند و تیم استقلال باید یک برنامه ریزی خیلی محکم در این بازی داشته باشند

به گزارش سرویس فوتبالی شبکه لحظه، رضا رجبی پیشکسوت استقلال گفت : آقای شفر بیشتر به شال آبی، حواشی، و اعتراضات توجه می کند، حتی برای یک بار هم ندیدم تعویض ها با تمرکز و با دلایل فنی و رشد تیمی باشد.

ودی در ادامه به پرسش های خبرنگار شبکه لحظه اینگونه پاسخ داد:

*شما به عنوان پیشکسوت استقلال شرایط تیم را چگونه ارزیابی می کنید؟

قبل از دربی من هشدار دادم که اگر در دربی تمرکز کافی و ذهنیت خوبی به بازی پیدا نکنیم و اگر این بازی را از دست بدهیم مطمئناً عواقب خیلی بدی برای ادامه دادن برای تیم استقلال خواهد شد و تیم از کورس می افتد و مردم طاقتشان نسبت به این چندسالی که استقلال نتوانسته است مقام قهرمانی کسب کند کم شده است. بازی دربی عواقب خیلی بدی داشت، بحث های اخلاقی و از دست دادن بازی کنان و آسیب های دیگر که باعث شد استقلال شرایط خوبی نداشته باشد. مخصوصاً تیم سایپا که نتوانست بازی ببرد و یک مقدار شرایط را حادتر کرد، من به مدیریت تاکید کردم که یک جلسه هم اندیشی برگزار کنند که مشکلات درون تیمی را حل کنند، از آن طرف مسائل مربوط به قائدی و محرومیت فرشید باقری و خیلی اتفاقات دیگر پیش آمد. امیدوار هستم که این مسائل جمع بندی شود و مردم حمایت کنند و بازی با الهلال بازی بسیار مهمی است اگر بتواند به شرایط ایده آل برگردند و بازی را ببرند و من فکر می کنم در لیگ شانس قهرمانی را دارند. این یک بازی بسیار مهمی است اگر بازی را ببازند شرایط حادتر خواهد شد، در هر صورت تمرکز و ذهنیت کافی از تیم دور شده و به دلایل بسیاری که منشاء اصلی آن را خود شفر می دانم و دلایل زیادی برای این صحبتم دارم در هر صورت امیدوارم که در بازی دوشنبه با تیم الهلال اگر استقلال برنده بازی باشد می تواند نگاهش را بهتر طی کند.

*هواداران اعتقاد داردن که آقای شفر مربی بازی های بزرگ نیست چون در مقابل تیم های بالای جدول نتایج خوبی را کسب نکرده است نظر شما در این مورد چیست؟

من این صحبت ها را به صورت ذهنیت و تمرکز کامل گفتم. ایشان در زمانی که در امارات بودند و چند سالی که در ایران هستند بازگشت به بازی نداشتند و نتوانستند بازی های بزرگ را ببرند و این برمی گردد به تمرکز مربی، تشخیص تغییر و بهبود در جریان بازی شفر. آقای شفر بیشتر به شال آبی، حواشی، و اعتراضات توجه می کند، حتی برای یک بار هم ندیدم تعویض ها با تمرکز و با دلایل فنی و رشد تیمی باشد. همه این دلایل از نظر فنی است. تغییر، تشخیص و بهبود شاخص های مربی است که هر مربی این شرایط را ندارد و وقتی که تکرار می شود یعنی توانایی انجام این کار را ندارد و کاملاً حق با مردم است و من اعتقاد دارم که شفر تمرکز کافی ندارد و بازی خوانی که بتواند تغیر ایجاد کند و به سمت و سوی مثبت ببرد از نظر من در ایشان ندیدم.

*شایعه شده است که برای این بازی به آقای شفر اولتیماتوم داده اند این از نظر شما درست است؟

به نظر من آقای شفر مبلغ قرارداد بالایی دارد که آقایان افتخاری و توفیقی این قرارداد را بستند ، متاسفانه منابع مالی ما را کسانی که مدیریت می کنند بیهوده هدر می دهند. تا زمانی که به عنوان مسئول فنی باشگاه فعالیت می کنید شایعه این کار و گفتن این حرف ها می تواند تزلزل ایجاد کند و تمرکز را بیشتر بهم بریزد. زمانی که باشگاه به جمع بندی می رسد شما خیلی راحت خداحافظی می کنید این که ما بیاییم اولتیماتوم بدهیم و این صحبت ها باشد من معتقد نیستم. در تمام دنیا وقتی که یک مربی نمی تواند یک نتیجه بگیرد، مدیران باشگاه، سهامداران باشگاه و… همفکری  می کنند و خیلی محترمانه مربی را برکنار می کنند یا خود مربی قبل از این اتفاقات استعفا می دهد.

این که اولتیماتوم می دهند  جز این که تمرکز تیم را بهم بزنند و بازیکنان بی اعتماد شوند و بازی هایی که در پیش رو دارند را نتوانند ببرند هیچ چیزی ندارد و من یه هیچ عنوان اولتیماتوم را نمی پذیرم یا مربی به این نتیجه می رسد که نمی تواند ادامه بدهد یا باشگاه جمع بندی می کند و قطع همکاری.

*تحلیل شما در مورد بازی الهلال و استقلال چیست و به نظر شما چه اتفاقی خواهد افتاد؟

آقای شفر شناخت و آنالیز کافی از تیم الهلال ندارد و یک شکل می خواهد بازی کند این که تیم حمله کند و تیم 2-2 جلو باشد خوب است اما در بازی با الدحیل اگر استقلال بسته بازی می کرد و توپ را به حریف می داد و یک ضربه ایستگاهی انجام می داد بازی را نمی باخت، در بازی با تیم الهلال تیم استقلال باید با برنامه تر بازی کند واگر سعی کنند در بازی گل نخورند می توانند برنده بازی باشند .عربستانی ها بسیار حرفه ای هستند و خیلی خوب کار کردند و تیم استقلال باید یک برنامه ریزی خیلی محکم در این بازی داشته باشند و همه توانشان را بگذارند که گل نخورند.