اعتراف به مصرف ماده ممنوعه در دربی استقلال و پرسپولیس/ سرنوشت چه کسانی در دربی معروف تغییر کرد؟

در سال 1390؛ استقلال در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی با مربیگری پرویز مظلومی به مصاف پرسپولیسی رفت که با استیلی روزهای خوشی را پشت سر نمی‌گذاشت. این مسابقه در پایان نود دقیقه تلاش به تساوی بدون گل رسید تا مسابقه به وقت های اضافی برود؛ استقلال در وقت های تلف شده سه بار دروازه سرخپوشان را باز کرد و به نیمه نهایی رسید و در پایان قهرمان جام حذفی نیز شد. حرف و حدیث های «دوپینگ استقلالی‌ها» اما بعد از مسابقه منتشر شد.

استقلال و یک پیروزی با شبهه دوپینگ

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه لحظه؛ پرسپولیس با استیلی در رتبه هشتم جدول قرار داشت و استقلال مظلومی رتبه دوم لیگ را یدک می کشید. این دو تیم در مرحله یک چهارم پایانی به مصاف هم رفتند تا تیم پیروز راهی نیمه نهایی شود.

با وجود اینکه سرخپوشان عملکرد خوبی در طول فصل نداشتند اما در این مسابقه تا دقیقه نود دوام آوردند تا کار به وقت های تلف شده 120 دقیقه بکشد. در دو زمان 15 دقیقه اما استقلال تیم دیگری شد؛ دوندگی ها بیشتر شد که در نهایت ستاره میدان یعنی مجتبی جباری توانست قفل دروازه حقیقی را باز کند. مجتبی جباری هافبک خلاق استقلال در دقیقه 95 و 99 توانست دروازه علیرضا حقیقی را باز کند و اسماعیل شریفات نیز در دقیقه 107 در فرصتی تک به تک گل سوم تیمش را به ثمر رساند تا شاگردان مظلومی طی 12 دقیقه نسخه رقیب دیرینه را بپیچند.

یک استقلالی بند را آب داد/نقش ماده ممنوعه جک تری دی در پیروزی آبی ها

بعد از پایان این مسابقه بود که رسانه ها از مصرف داروهای غیرمجاز توسط چند استقلالی من جمله مهدی امیرآبادی و … پرده برداشتند. ماده ممنوعه ای به اسم «جک تری دی» که توسط سازمان کمیته ضد دوپینگ نیز به عنوان ماده دوپینگی معرفی شده بود.

این موضوع به شکل عجیبی اصلا پیگیری نشد تا اینکه مهدی امیر آبادی بعد از نزدیک به 9 سال پرده از این راز در گفت و گو با خبرانلاین برداشت:« اصلا چیز خاصی نبود، یک پودرهایی از دوبی آورده بودند آقا فرهاد به ما گفت این را بخورید خوب است ولی نمی‌دانست که یک ماده‌ای در آن است که به تازگی ممنوع شده و ما هم نمی‌دانستیم و خوردیم. بعد گفتند چرا جک تری‌ دی خورده‌اید در حالی که به خدا من هیچوقت نه اهل خوردن پودر و مکمل بودم، نه موادی مصرف کرده ام. بعد هم گفتیم همین را هم نمی‌خوریم و با همان ویتامین E خودمان را نگه می‌داریم. الان که آنقدر مکمل‌های مختلف آمده است».

مدافع سابق استقلال در آن مسابقه، حالا اعتراف کرده که چند بازیکن همراه با فرهاد مجیدی از این ماده ممنوعه و دوپینگی در روز مسابقه مذکور استفاده کردند و جالب اینکه با همان دوندگی بود که استقلال از دقیقه 90 تا 120 توانست به برتری برسد و در نهایت فینالیست شود و جام قهرمانی حذفی را به ارمغان بیاورد. البته که همان شکست سنگین پرسپولیس نیز در اخراج حمید استیلی از پرسپولیس نقش بسزایی داشت.

اعتراف دیرهنگام که البته در فوتبال ایران تاثیر زیادی هم ندارد…