افسری: صعود گل‌گهر حاصل یک تلاش 12ساله است

به گزارش سرویس فوتبالی شبکه لحظه، حیدر افسری در مورد صعود تیم گل گهر سیرجان به لیگ برتر فوتبال گفت:گل‌گهر سیرجان 12 سال است که در لیگ یک حضور دارد.در این 12 سال مربیان، بازیکنان، مسئولان و مدیران زیادی آمدند و رفتند.این موفقیت حاصل تلاش 12 ساله دست‌اندرکاران گل‌گهر بود. خوشحالم و به مردم سیرجان شادباش می‌گویم.علاوه بر صعود گل گهر به لیگ برتر، تیم فوتبال بانوان شهر سیرجان هم در لیگ برتر حضور دارد و در والیبال هم تیم فولاد ایرانیان در لیگ برتر بازی می‌کنند.هفته گذشته نیز تیم آرمان گهر به لیگ دسته اول صعود کرد. برای شهری با جمعیت 300 هزار نفر در ایران یک اتفاق نادر است که به این شکل در سطح اول ورزش کشور حضور داشته باشد.

وی در خصوص نقش بازیکنان و کادر فنی گل‌گهر در این صعود گفت:تیم گل‌گهر با یک برنامه‌ریزی 3 ساله و با هدایت وینگو بگوویچ توانست به لیگ برتر صعود کند. گل‌گهر 2 سال در کورس صعود قرار داشت. در 2 سال قبلی در لحظات آخر نتوانستیم صعود کنیم اما امسال به این هدف رسیدیم.امسال 70 درصد شاکله تیم حفظ شد و من فکر می‌کنم رمز موفقیت گل‌گهر این بود که ترکیب تیم دست‌ نخورده ماند. این افراد 3 سال در کنار هم بودند و امسال ماه‌های پرفشاری را طی کردیم. خدا نیز به ما کمک کرد تا شرمنده مردم نباشیم.

سرپرست گل‌گهر در خصوص درگیری عضو هیأت مدیره باشگاه با یکی از فیلمبرداران در بازی دیروز مقابل شهرداری ماهشهر گفت: من در جریان این اتفاق نبودم چون کنار زمین بودیم اما بر اساس آنچه که به من اعلام شد، فکر می‌کنم این ماجرا در این حد نبود که شلوغش کردند. ما در ورزشگاه دستگردی هم که با تیم پاکدشت بازی داشتیم، دیدیم که بین فیلمبردار و ناظر مشاجره‌ای به وجود آمد. بسیاری از استادیوم‌ها استانداردهای لازم را ندارند و بارها اتفاق افتاده که فیلمبردار با ناظر بازی به مشکل خورده است. دیروز هم دوربین فیلمبرداری در جایگاه ویژه ورزشگاه امام علی قرار داشت و چون جمعیت زیادی به ورزشگاه آمده بود، جایگاه شلوغ شده بود و همین مسئله باعث شد فیلمبردار به مشکل بخورد.

افسری در خصوص برنامه‌ریزی حضور در لیگ برتر گفت: ما تا امروز در فکر بازی‌های لیگ دسته یک بودیم. تمام تمرکزمان روی به پایان رساندن مسابقات دسته یک بود و فشار زیادی را تحمل کردیم. از این به بعد باید بنشینم و برنامه‌ریزی کنیم که ببینیم در لیگ برتر چه کارهایی باید انجام دهیم. مسئولان شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر با جدیت و اشتیاق حمایت می‌کنند چرا که خواهان حضور مقتدرانه تیم در لیگ برتر هستند.همه ما به دنبال این هدف هستیم. خوشبختانه وضعیت شرکت به گونه‌ای است که مشکلی از لحا‌ظ مالی و امکانات نداشتیم. جزو معدود تیم‌های لیگ یک بودیم که بهترین امکانات را در اختیار داریم، به طوریکه بسیاری از بازیکنان و مربیان که از امکانات ما بازدید و گل‌گهر را با تیم‌های لیگ برتری مقایسه می‌کردند.

وی در ادامه گفت:بعضی تیم‌ها هستند که پشتوانه مالی ندارند و وقتی به لیگ برتر می‌روند دچار مشکل می‌شوند اما گل‌گهر اینطور نیست. مجموعه گل‌گهر ساختار منظمی دارد. مسئولان باشگاه وارد گود نمی‌شوند مگر اینکه برنامه‌ریزی کرده باشند. دیشب هم مدیرعامل باشگاه به صورت زنده و تلفنی با مردم سیرجان صحبت کرد و قول مساعد داد که همه گونه همکاری برای حضور پرقدرت تیم در لیگ برتر داشته باشد.

افسری در مورد پرداخت دستمزد و پاداش بازیکنان گفت: دستمزد بازیکنان 60 تا 70 درصد پرداخت شده و بقیه آن نیز طبق قراردادهایشان تا پایان هفته آینده پرداخت خواهد شد. در هفته‌های پایانی که بازی‌ها مهم و حساس شده بودند، برای هر بازی یک پاداش در نظر گرفته شده بود که بازیکنان گرفتند. ضمن اینکه بازیکنان در قراردادهایشان یک پاداش صعود دارند که آن را هم پرداخت خواهیم کرد.

منبع: فارس