باکس 4-1 سلتیکس / اولین صعود کننده به فینال شرق مشخص شد

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، چهارشنبه شب میلواکی باکس با پیروزی 91-116 بر میهمان خود، بوستون سلتیکس، در دیدار پنجم نیمه نهایی کنفرانس شرق موفق شد 1-4 از حریف پیش بیفتد و برای اولین بار پس از سال 2001 به فینال کنفرانس شرق راه یابد.(باکس 4-1 سلتیکس)

شرح بازی:

میلواکی که در فصل معمول مسابقات تیم اول شرق شد، در این مرحله نیز اولین تیمی بود که به فینال شرق صعود کرد تا به مصاف برنده دیدار دو تیم دیگرِ نیمه نهاییِ شرق یعنی تورنتو – فیلادلفیا برود؛ رپترز و سیکسرز پنج شنبه شب دیدار ششم خود را در حالی در فیلادلفیا برگزار می کنند که رپترز 2-3 پیش است.

یانیس آنته توکومپو ستاره باکس که در این دیدار 20 امتیاز کسب کرد و 8 پاس گل داد پس از پایان مسابقه گفت: “این یک کار تیمی بود. ما جنجال نکردیم و فقط کار خودمان را انجام دادیم؛ خیلی خوب دفاع کردیم و اینگونه توانستیم پرونده این مرحله را ببندیم.”

باکس که در دیدار اولِ نیمه نهایی در خانه خود، بازی را به سلتیکس واگذار کرده بود موفق شد با کسب چهار پیروزی متوالی انتقام آن باخت خانگی را بگیرد و بدون دردسر چندانی به فینال شرق راه پیدا کند.  آنته توکومپو در خصوص دیدار اول نیمه نهایی گفت: “آن روز ما خودمان نبودیم. در چهار دیدار بعد ما نه تنها رویکرد بلکه ذهنیت خود را نیز تغییر دادیم و موفق شدیم.”

میلواکی در اواخر کوارتر نخست لحظاتی از حریف عقب افتاد اما در نهایت 19-22 پیروز شد و در مقطعی از کوارتر دوم برتری را به 16 امتیاز رساند و نیمه اول را 39-52 از آنِ خود کرد. این تیم در کوارتر سوم برتری را تا 18 امتیاز افزایش داد و نتیجه را به 62-80 تغییر داد و با ارائه یک بازی متوازن و یک دفاع مستحکم به برد خود قطعیت بخشید.

غیر از آنته توکومپو، 6 بازیکن دیگر باکس نیز امتیازات دورقمی کسب کردند که از آن جمله می توان به کریس میدلتون (19)، اریک بلدسو (18) و جرج هیل (16) اشاره کرد. مالکوم بروگدن که به دلیل آسیب دیدگی پاشنه از 15 مارچ در بازی ها حضور نیافته بود، در 16 دقیقه حضور خود در این دیدار 10 امتیاز گرفت.

برای سلتیکس، کایری اروینگ با 6 شوت موفق از 21 شوت، 15 امتیاز کسب کرد، مارکوس موریس و جیسون تیتوم هریک 14 امتیاز افزودند. موریس با گرفتن 11 ریباند یک دبل دبل هم به ثبت رساند.

باکس 4-1 سلتیکس

مترجم: نسرین صحیحی

منبع: اسکای