تاکتیک هفته | استراماچونی چگونه مچ پیرمرد هفتاد ساله را در تبریز خواباند؟

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه لحظه؛ تیم فوتبال استقلال تهران در دیداری برتر توانست با حساب چهار بر دو از سد تراکتور عبور کند تا گام بلندی را برای رسیدن به تیم های صدرنشین برداشته باشد. با توجه به تساوی تیم های مدعی، استقلال با این پیروزی توانست فاصله را با تیم های سپاهان و همین تیم تراکتور و پرسپولیس به حداقل برساند.

استراماچونی در این مسابقه به سبک خود یعنی سیستم سه پنج دو مدرن وفادار ماند و مزد تفکرات مثبتش را در این تیم گرفت. دنیزلی در این مسابقه چند تغییر اساسی در ترکیب تیمش ایجاد کرد و در همان دقایق اولیه توانست مزد این تغییرات فنی را بگیرد. استراماچونی اما خیلی زود از شوک تغییر تاکتیک دنیزلی خارج شد و با دو تغییر به بازی برگشت.

عارف غلامی و دانشگر جابجا شدند. تا حاج‌صفی مدافع با تجربه‌تری در مقابل داشته باشد.ریگی ماموریت پیچیدن به پر و پای میمبالا را دریافت کرد و علی کریمی آزادتر شد تا ایمانی در مقابل دو هافبک خلاق آبی‌ها(کریمی،اسماعیلی)فشار بیشتری را تحمل کند. تغییرات استراماچونی باعث شد زهر حملات تراکتور کمتر شود و ۲۰ دقیقه پایانی نیمه اول استقلال تیم برتر زمین باشد.که مزدش هم گل دیاباته در دقیقه ۴۰ بود. در نیمه دوم هم استراماچونی تلاش کرد از فاصله ایجاد شده در خط هافبک تراکتور نهایت بهره را ببرد و با همین فرمول توانست حملات بهتری را طرح ریزی کند و سه بار دیگر دروازه تراکتور را باز کند.

خبرنگار: سپهر خرمی