دربی تهران | فنونی زاده : پروین روز دربی کله پاچه خورد بازی را 3 بر صفر بردیم

بازیکن اسبق تیم فوتبال پرسپولیس قبل از دربی استقلال و پرسپولیس در دور برگشت لیگ نوزدهم خاطرات دربی های گذشته را زنده کرد.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ؛ مرتضی فنونی زاده ، پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در گفتگو با خبرنگار شبکه لحظه در مورد شرایط پرسپولیس قبل از دربی 91 گفت: بچه ها فوق العاده آماده هستند و استقلال هم تیم خوبی دارد. هم در زمان استراماچونی هم زمان مجیدی. در حال حاضر هم دو بازی آسیایی را برده اند. البته در دربی قبلی خیلی با کیفیت نبودند شرایط ما فوق العاده است و ما با پنچ امتیاز اختلاف با تیم دوم در صدر جدول هستیم اما قصه دربی فرق دارد و تجربه ثابت کرده است که دربی به جایگاه در جدول لیگ برتر ارتباطی ندارد. داشتیم مواردی که دو تیم در رده های پایین تر جدول مثلا دهم یا هشتم بودند یا یکی چهاردهم یکی پنجم بوده ولی بازی با کیفیتی انجام دادند و فقط از قول همه بازیکنان می توانم بگویم که بازی با کیفیتی خواهد بود .

سوت بی رویه ممنوع!

از داور بازی که فکر می کنم آقای بیژن حیدری باشند ، تقاضا می کنم که با امتناع از سوت های بی رویه حقانیت خودش را ثابت کند و من مطمئنم که بازی خوبی خواهد شد.

نزدیک 70-80 درصد از هواداران دو تیم از سراسر شهرهای عزیز کشورمان برای تماشای دربی می آیند. از هواداران عزیز درخواست می کنم آرامش خود را حفظ کنند. در دقایق اول بازی ممکن است تیم محبوبشان گل بزند یا گل بخورد در هرحال از تشویق و حمایت تیمشان دست برندارند.

قهرمان نشویم ولی دربی را ببریم

با اینکه ما الآن با اختلاف 5 امتیاز با تیم دوم جدول در صدر هستیم و با یک بازی بیشتر با استقلال 8 امتیاز اختلاف داریم؛ بازیکنان نباید فکر کنند که این بازی را ببازیم هم اشکال ندارد. خیر ؛ همه هواداران حتی آن زمان هم که ما بازیم می کردیم می گفتند که قهرمان نشویم اشکالی ندارد ولی دربی را ببریم.

دربی 92؟

این بازی دربی 92 است در صورتی که استقلالی ها می گویند دربی 91 به دلیل آن بازی سوپرجامی که شرکت نکردند. اما فدراسیون نتیجه را 3 بر 0 به سود پرسپولیس اعلام کرد و در اصل این دربی 92 است.

دورهمی های شب قبل از دربی

در تمام چهارده دربی که حضور داشتم با کیفیت بازی کردم چون به این فکر کردم که بعد از بازی باید به هواداران جواب پس بدهیم. درست است که می گویند برد تمام می شود و شب از یاد می رود اما خاطره ای اگر بخواهم بگویم یکی جریان بین من و عباس سرخاب هم از لحاظ فنی و هم اخلاقی است که تقریبا همه در جریان هستند و یکی هم دور هم جمع شدن های شب قبل بازی بود. در حال حاضر مشاهده می کنید بازیکنان در هتل همه دو به دو هستند و نه جمع شدنی هست نه بگو و بخندی! قبلا نه هتلی بود و نه اتوبوس آنچنانی و ما همه 27-28 نفری با مربی ها و حتی هواداران یک جا متمرکز جمع می شدیم و روز بعد هم بازی باکیفیت و توام با برد را به نمایش می گذاشتیم.

دیزی و کله پاچه با طعم پیروزی

من بچه بازار بودم و علی آقا پروین خرید را بر عهده من می گذاشت. او یک شب قبل از بازی به من گفت که به خرید بروم و برای شام دیزی بگیرم! با اینکه اعتراض کردم و گفتم شب قبل بازی کسی آبگوشت نمی خورد ولی او اصرار داشت که ما آبگوشت هم بخوریم بازی را می بریم. در آخر هم من برای ایشان آبگوشت و برای بقیه هرچی که می خواستند گرفتم. علی آقا صبح روز مسابقه هم کله پاچه خوردند و اتفاقا ما آن بازی را هم 3 – هیچ بردیم.

2 بر صفر به سود پرسپولیس

دوست دارم بازی با کیفیت و توام با برد ما باشد. نتیجه بازی 2 بر یک به سود پرسپولیس خواهد شد. برای ما اوساگوآنا و کمال کامیابی نیا و برای استقلال علی کریمی گلزنی خواهد کرد.

بشتر بخوانید:
 نام داور دربی پایتخت لو رفت  
قدوسی: این دربی 92 است تحریف نکنید
احتمال تغییر ساعت دربی قوت گرفت 
دربی سرخابی های جوان/ پرواز استقلال و پرسپولیس با سوخت نفت تا زمین شهر آورد