صالحی امیری : فضای ورزش کشور را طوری پرورش دهیم که ورزشکاران در ایران بمانند

رئیس کمیته ملی المپیک : رسانه در میزان تعلق قهرمانان و ورزشکاران به سرزمین مادری خود نقش بسیار موثری دارند.

به گزارش سرویس فوتبالی شبکه لحظه ، صحبت های دکتر صالحی امیری ، رئیس کمیته ملی المپیک در حاشیه مراسم برترین چهره های ورزشی سال 98 به خبرنگار شبکه لحظه گفت: باید فضای ورزش کشور را طوری پرورش دهیم که ورزشکاران در ایران بمانند و برای کشور ایران افتخار آفرینی کنند.

قهر و تنفر ورزشکار تهدید است ، نه مهاجرت لژیونر ها

وی درباره صحبت های خود در مراسم گفت: به طور کلی در این مراسم درباره 3 عنصر اصلی و موثر در مهاجرت قهرمانان و ورزشکاران صحبت کردم. نکته اول اینکه در حال حاضر ، این میزان مهاجرت در حال حاضر به یک نگرانی در سطح ملی تبدیل شده است.

درست است که خروج یک قهرمان هزینه هایی برای آن کشور دارد اما در اینجا با دو نوع مهاجرت مواجه هستیم. یکی مهاجرانی که تحت حمایت و تعلق به کشور خود مهاجرت کرده اند و تحت عنوان لژیونر برای ما افتخار آفرینی می کنند.

اما تهدید از آن جایی شروع می شود که قهر و تنفر فرد نسبت به کشور خود شکل بگیرد. خوشبختانه تعداد کسانی که در این سال ها با قهر از کشور رفته اند از تعداد انگشتان دست کمتر است.

فراری دادن قهرمانان با سنگ اندازی

رئیس کمیته ملی المپیک در ادامه صحبت هایش افزود: نکته دوم که بسیار مهم است ، رویکرد ماست. رویکرد ما الزاما یک رویکرد پدرانه ، اخلاقی انسانی و گفت و گو محور است. یعنی ما تلاش کنیم ، عناصر تعلق عاطفی را در کشور افزایش دهیم و بدانیم که دختر و پسر ایرانی مال این کشور است. باید زمینه های حضور آن ها در این کشور فراهم شود که مبادا با ایجاد دغدغه باعث فرار آن ها شویم.

تقویت معرفه های پهلوانی و افزایش احساس تعلقر به وطن

صالحی امیری ادامه داد: مهمترین نکته که همین نکته سوم است به عملکرد ما ، نظام ما ، روانشناسی ما و مسائل آموزشی و تربیتی ما برمی گردد. این موارد باید در دوره های تحصیل در کنار معلم های قهرمانی ، آموزش داده شود و ما باید معرفه های پهلوانی را تقویت کنیم که فرد احساس تعلق بیشتری به خاک و وطن و مردم خود داشته باشد.

وی در پایان درباره ی اهمیت نقش رسانه ها گفت: رسانه ها می توانند نقش و تاثیر بسیار زیادی در میزان تعلق قهرمانان و ورزشکاران از طریق تشویقات ، تولید مستندات ، دیده شدن و چسبندگی آن ها به سرزمین مادری خود داشته باشد.

ویدئو صحبت های دکتر صالحی امیری:

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید: صالحی امیری: حضورم در فدراسیون فوتبال مزاح رسانه‌ای است/به کمیته ملی المپیک تعهد اخلاقی دارم