كی روش در كلمبيا ترك عادت نكرد؛ خط دفاع مستحكم اما حذف در تورنمنتی ديگر با تيمی مدعی!

به گزارش سرویس خبرنگار شبکه لحظه، كي روش بعد از ترك ايران به عنوان سرمربي تيم ملي كلمبيا معرفي شد و در اولين گام و نشست خبري عنوان كرد كه هدفش قهرماني با اين تيم در كوپا اين قاره است؛ هدفي كه البته سخت بنظر مي رسيد با حضور تيم هايي چون آرژانتين، شيلي و برزيل.

در هر صورت او كارش را با اين تيم آغاز كرد و حتي در اولين گام موفق شد آرژانتين را با حساب دو بر صفر شكست دهد تا موجي از اميد براي مردم اين كشور به وجود بيايد. البته كلمبيا دوره قبل به مقام سوم اين تورنمنت رسيده بود و توقع از كيروش اين بود كه حداقل يك گام بالاتر برود.

بامداد امروز در سومین بازی از مرحله یک چهارم نهایی کوپا آمریکا تیم ملی کلمبیا به رهبری کارلوس کی‌روش در ضربات پنالتی مغلوب تیم ملی شیلی شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. تیم ملی شیلی به عنوان قهرمان دو دوره اخیر این تورنمنت و مدافع عنوان قهرمانی وارد این مسابقات شده بود. کلمبیا هم تنها تیمی بود که هر 3 بازی مرحله گروهی را با برد تمام کرده بود و کارشناسان این تیم را به عنوان مدعی قهرمانی می‌دانستند.

در نهایت اما و بعد از تساوی دو تیم در وقت قانونی این تیم شیلی بود که در ضربات پنالتی بهتر عمل کرد و به پیروزی رسید. نکته جالب درباره تیم ملی کلمبیا این بود که آنها در شرایطی حذف شدند که در 4 مسابقه حتی یک بار هم گل نخوردند. ساختار دفاعی این تیم مثل ایرانِ زمان کی روش محکم بود و کلمبیا در طول 360 دقیقه حتی یک بار هم دروازه‌اش باز نشد. کلمبیا در مرحله گروهی آرژانتین با نتیجه دو بر صفر و پاراگوئه و قطر را با نتیجه یک بر صفر شکست داد. در مقابل شیلی هم در وقت های عادی به تساوی صفر بر صفر رسید.