مجری ویدئو چک والیبال ، VAR را فوتبال می‌آورد!

شرکتی که به مسئولان فدراسیون و سازمان اعلام آمادگی کرده تا سیستم VAR را وارد فوتبال ایران کند، همان شرکتی است که در مسابقات ملی و باشگاهی والیبال،‌ سیستم ویدیو چک را اجرا می‌کند.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، تکنولوژی بومی VAR  در شرایطی ابتدای این هفته در ورزشگاه دستگردی تهران با حضور مقامات فدراسیون و سازمان لیگ توسط علیرضا فغانی تست شد که هیچ جزئیاتی از نام شرکتی که مقدمات کار را فراهم کرده اعلام نشد. اما با پیگیری‌هایی که انجام دادیم با خبر شدیم که شرکت مورد نظر، همان مجموعه‌ای است که در سال‌‌های اخیر مجری سیستم ویدیو چک در والیبال بوده است و اعلام کرده می‌تواند به شکلی گسترده و قابل قبول و نزدیک به استانداردهای جهانی‌، سیستم VAR را در فوتبال ایران پیاده کند.

نکته قابل تامل اینجاست که در آزمایش انجام شده چند روز قبل، نمونه بومی ‏VAR‏ کمبود‌های بسیار زیادی داشت و پس از صحبت‌های ‏فغانی و بررسی استانداردهای بین‌المللی به شرکت مذکور اعلام شد که باید تجهیزات خود را کامل کند. به هر ‏صورت در هر ورزشگاه به تعدادی دوربین اختصاصی و به تعداد هر دوربین یک تلویزیون در اتاق فرمان نیاز ‏خواهد بود و شرکتی که می‌‌خواهد مجری تکنولوژی ‏VAR‏ در فوتبال ایران باشد باید کمترین تجهیزات مورد ‏نیاز را داشته باشد.

همچنین باخبر شدیم که شرکت‌های دیگری ‏هم با نامه‌نگاری با فدراسیون و سازمان لیگ اعلام آمادگی کرده‌اند که می‌توانند سیستم مورد نظر را وارد فوتبال ‏ایران کنند. به این ترتیب باید دید در روزهای آینده چه اتفاقی در این زمینه رخ خواهد داد. مسئولان در تلاش ‏هستند هر طور که شده با شروع مسابقات لیگ برتر در نیم فصل دوم نمونه ایرانی سیستم ‏VAR‏ را در فوتبال ‏ایران اجرا کنند.‏