وادا از ورزشکاران شاخص 3 بار در سال نمونه می گیرد

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، «غلامرضا نوروزی» افزود: یکی از برنامه های فدراسیون پزشکی ورزشی و حضور افسران نادو، گرفتن نمونه از ورزشکاران انتخابی و اعزامی به المپیک 2020 خارج از رویدادها است و در این فرایند فدراسیون‌های مربوطه هم برای کیفیت کار خود متقاضی این امر می شوند.
دبیرکل ستاد مبارزه با دوپینگ اظهار داشت: در کنار این اقدام، برای ورزشکاران، مربیان و سرپرستان اعزامی هم دوره های دانش افزایی برگزار می کنیم.
وی درباره حضور سرزده افسران سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) هم گفت: وادا و فدراسیون های بین المللی همچون کشتی، وزنه برداری، دوومیدانی و جودو در سال سه بار از ورزشکاران این رشته نمونه گیری می کنند که این خارج از برنامه های فدراسیون پزشکی ورزشی در اعزام کاروان پاک به توکیو است.
رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی درباره اعلام آمار نمونه از ورزشکاران در سال 2018 و 2019 یادآور شد: تاکنون پاسخ برخی آزمایش ها گزارش نشده و هنوز به این جمع بندی نرسیدیم که پس از دریافت نتایج آنرا اعلام کنیم.
نوروزی یکی از برنامه های امسال فدراسیون را پیگیری راه اندازی کلینیک پزشکی ورزشی عنوان کرد.
پیشتر وزیر ورزش و جوانان فروردین ماه سال گذشته از راه اندازی مجهزترین کلینیک پزشکی ورزشی ایران به منظور رفاه حال ورزشکاران تیم های ملی و باشگاهی در رشته های مختلف که در حین مسابقات و تمرین ها دچار آسیب شده یا نیازمند خدمات پزشکی هستند، خبرداده بود.
«مسعود سلطانی فر» تاکید داشت که این کلینیک فوق تخصصی با استفاده از منابع موجود حداکثر تا پایان سال 98 باید بهره برداری و در استفاده جامعه ورزش کشور قرار بگیرد.
رییس فدراسیون پزشکی ورزشی این را هم گفت که از امسال هیچ کارت فیزیکی خدمات درمانی در کشور وجود نخواهد داشت و تمامی ثبت نام ها اینترنتی است.
نوروزی اضافه کرد: این کارت خدمات درمانی است که از سوی فدارسیون پزشکی ورزشی در اختیار ورزشکاران قرار می گیرد و با پرداخت حق عضویت، جامعه ورزشی می توانند از خدمات مراکز تخصصی و کلینیک های ورزشی برخوردار شوند.
وی در تکمیل سخنان خود افزود: مربیان، ورزشکاران و داوران سراسر استان می توانند با مراجعه به سایت فدارسیون پزشکی ورزشی، کارت خدمات درمانی خود را در لحظه دریافت کنند و از خدمات درمانی و حمایتی بهره مند شوند.

منبع: ایرنا