واریرز ۲-۴ رپترز / رپترز با کسب اولین قهرمانی NBA تاریخ ساز شد

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، تورنتو رپترز با پیروزی بر گلدن استیت واریرز در دیدار ششم فینال NBA به اولین قهرمانی خود در تاریخ این رقابت ها دست پیدا کرد و تاریخ ساز شد تا پرونده این فصل از رقابت های NBA بسته شود.

رپترز موفق شد با برد ۱۱۰-۱۱۴ مدافع عنوان قهرمانی را در ورزشگاه اوراکل آرینا در اوکلند کالیفرنیا شکست دهد و نتیجه را ۲-۴ کند تا دیگر نیازی به برگزاری بازی آخر یعنی بازی هفتم نباشد.

واریرز که در دیدارهای فینال از حضور ستاره خود کوین دورانت محروم بود در دیدار پنجم تلاش کرد با برد خود امیدها را زنده نگه دارد، اما این تیم در کوارتر سوم این بازی کِلِی تامپسون را هم به خاطر مصدومیت زانوی چپ در هنگام انجام یک پرتاب دانک از دست داد و دستش خالی تر شد. رپترز هم از این فقدان، استفاده لازم را کرد و قهرمانی را به کانادا برد.


تامپسون تا پیش از مصدومیتش بازی خوبی را برای واریرز به نمایش گذاشت و در همان مدت زمانی که بازی کرد بیشترین امتیاز را برای تیمش گرفت و با ۳۰ امتیاز و ۱۳ ریباند یک دبل دبل به ثبت رساند. ایگودالا و استفن کری نیز به ترتیب ۲۲ و ۲۱ امتیاز کسب کردند اما اینها برای پیروزی واریرز کافی نبودند و بر خلاف دو دوره قبلی NBA می توان گفت این بار بخت با این تیم یار نبود.

بیشترین امتیاز برای رپترز در این بازی از طرف پاسکال سیاکَم به دست آمد. این بازیکن با ۲۶ امتیاز و ۱۰ ریباند یک دبل دبل را به ثبت رساند اما در پایان، این کوای لئونارد بود که با کسب ۲۲ امتیاز در این بازی و با در نظر گرفتن سایر بازی های درخشانش در این فصل به عنوان MVP یا ارزشمندترین بازیکن این فصل از NBA شناخته شد. لئونارد پس از بازی گفت: «من، هم تیمی هایم و مربی هایمان از این برد لذت بردیم و فعلا به چیز دیگری فکر نمی کنیم.»

با پایان یافتن فصل ۲۰۱۹-۲۰۱۸ NBA، گلدن استیت واریرز بعد از ۴۷ سال بازی در ورزشگاه اوراکل آرینا در اوکلند ، این ورزشگاه ر ترک می کند و از فصل بعد در ورزشگاه چِیس سنتر در سانفرانسیسکو بازی خواهد کرد.

منبع: اسکای

مترجم: نسرین صحیحی