پیش بازی منچستر یونایتد – تاتنهام / بازگشت مورینیو به اولدترافورد

لیگ برتر انگلیس امشب (چهارشنبه) با شش دیدار پیگیری می شود که در مهم ترین آنها منچستر یونایتد در اولدترافورد میزبان تاتنهام است .

به گزارش خبرنگار فوتبالی شبکه لحظه، مورینیو در حالی امشب برای اولین بار به اولدترافورد باز می گردد که پیشتر در دسامبر سال گذشته، به عنوان سرمربی یونایتد از این ورزشگاه اخراج شده بود، چرا که تیم او در آن زمان از 17 بازی تنها 26 امتیاز کسب کرده بود.

دیدار امروز صد و نود و دومین بازی این دو باشگاه است. سهم یونایتد از این دیدارها 91 برد و سهم تاتنهام 52 برد بوده است.

یونایتد در هفت دیدار خانگی اخیر خود مقابل اسپرز چهار برد کسب کرده و سه باخت داشته است. ضمن آن که تاتنهام در لیگ برتر، در مقابل منچستر یونایتد بیش از هر تیم دیگری باخت را تجربه کرده است (34 باخت.)

آخرین دیدار این دو تیم به ماه ژانویه باز می گردد که با تک گل رشفورد در استادیوم ومبلی، بازی 0-1 به سود یونایتد پایان یافت.

Image result for manchester united vs tottenham

منچستر یونایتد

منچستر یونایتد در این فصل با چهار برد، شش تساوی و چهار باخت از 14 بازی نخست خود در لیگ برتر تنها 18 امتیاز کسب کرده و این بدترین شروع این تیم از 89-1988 بوده است.

علیرغم گمانه زنی ها و حرف و حدیث هایی که در خصوص پایان دادن به سرمربیگری سولسشیر در یونایتد به گوش می رسد، این تیم فعلا قصد ندارد راه خود را از راه این سرمربی جدا کند.

پل پوگبا امشب غایب بزرگ منچستر است و حضور آنتونی مارسیال و مک تامینی که سه دیدار قبلی را هم از دست داده هنوز قطعی نشده است.  

تاتنهام

ژوزه مورینیو از زمان تصدی تاتنهام سه بازی ابتدایی خود را با پیروزی پشت سر گذاشته و باعث شده این تیم شمال لندنی با دو امتیاز بیشتر، چهار پله بالاتر از یونایتد قرار گیرد. پیروزی در دیدار امشب برای مورینیو اهمیت دو چندان دارد، ضمن این که می تواند این تیم را در میان چهار تیم برتر قرار دهد و وضعیت سولسشیر را دچار تزلزل بیشتری کند.

اسپرز در دیدارهای اخیر خود در هر بازی دو گل دریافت کرده و مورینیو به خوبی از نقطه ضعف تیم خود در دفاع واقف است. باید دید آیا او می تواند این معضل را در کوتاه مدت و دراز مدت حل کند یا خیر.

نقطه قوت تاتنهام دله الی است. این مهاجم از زمانی که مورینیو جایگزین پوچتینو شده با سه گل و یک پاس گل حضور موثری داشته است.

تاتنهام با مصدومیت جدید مواجه نیست اما تعدادی از بازیکنان این تیم از جمله هوگو لوریس و بن دیویس جزو غایبان درازمدت تیم هستند.

منبع: اسکای اسپورت و اسپورتس مول