کوتاهی فدراسیون فوتبال ادامه دارد؛ عدم درخواست برای تغییر ورزشگاه بصره برای تیم ملی

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه لحظه؛ تیم ملی فوتبال ایران عصر روز بیست و سوم آبان ماه باید در چهارمین دیدار مرحله انتخابی جام جهانی در شهر بصره به مصاف تیم ملی عراق برود.

این مسابقه از جهت اینکه تیم ملی ایران مقابل بحرین در منامه شکست خورد از اهمیت بالایی برخوردار است و شاگردان مارک ویلموتس چاره ای جز پیروزی در این مسابقه حساس ندارند. اما اتفاقات و تحولات سیاسی اخیر در کشور عراق باعث شده تا نگرانی هایی در خصوص میزبانی عراق در این مسابقه وجود داشته باشد چرا که باتوجه به آشوبی که در شهرهای این کشور وجود دارد برقراری امنیت روز مسابقه از نکات مهمی است که باید توسط فدراسیون فوتبال عراق تضمین داده شود هرچند با تضمین شفاهی هم کاری پیش نمی رود.

فدراسیون فوتبال عراق رسما اعلام کرد بازی تیم ملی این کشور برابر ایران در چارچوب انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ بدون هیچ‌گونه تاخیری برگزار خواهد شد.

حسین الخرسانی، یکی از اعضای فدراسیون فوتبال عراق درباره اخبار منتشر شده مبنی بر تعویق بازی تیم ملی فوتبال این کشور برابر ایران با توجه به حوادث اخیر عراق به شبکه تلویزیونی السومریه نیوز گفت:

«بازی تیم‌های ملی فوتبال عراق و ایران در مرحله انتخابی جام جهانی 2022 در زمان مقرر برگزار خواهد شد. ورزشگاه بصره هم از هر نظر آماده میزبانی از این بازی است. بازی‌های هفته پنجم لیگ برتر فوتبال عراق نیز با توجه به ثبات شرایط این کشور ظرف روزهای آینده برگزار می‌شوند.»

اما نکته نگران کننده این است که فدراسیون فوتبال ایران هیچ واکنش یا درخواستی درخصوص تعویق یا تغییر ورزشگاه مسابقه به کنفدراسیون فوتبال اسیا نداده است. باتوجه به اتفاقات تلخ سال گذشته برای ذوب اهن اصفهان در کشور عراق در لیگ قهرمانان اسیا، فدراسیون فوتبال ایران به راحتی با چند مدرک محکمه پسند می تواند بازی در کشور ثالث را اقدام کند اما باز هم اهمال در انجام کارهای بین المللی باعث شده تا این بازی تا این لحظه در بصره برگزار شود.

خبرنگار: سپهر خرمی