واریرز 2-3 رپترز/ واریرز در دیدار پنجمِ فینال امیدها را زنده کرد

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، دو تیم گلدن استیت واریرز و تورنتو رپترز دوشنبه شب دیدار پنجم فینال ان بی ای را برگزار نمودند و گلدن استیت با یک برد بسیار نزدیک 105-106 حریف را مغلوب و امیدها را برای این تیم و هوادارانش زنده کرد. (واریرز 2-3 رپترز)

واریرز در این دیدار نتوانست به طور کامل از حضور ستاره خود کوین دورانت بهره مند شود. دورانت که 9 دیدار قبل را به دلیل کشیدگی عضله ساق پا از دست داده بود در دقایقی از نیمه اول در زمین حاضر شد و 11 امتیاز و 2 ریباند نیز گرفت، اما کمتر از 10 دقیقه به پایان نیمه اول مانده بود که به واسطه مصدومیت پای راست مجبور به ترک زمین شد و دیگر بازنگشت. در عوض، استفن کری و کلی تامپسون طی یک همکاری ارزشمند در سه دقیقه پایانی با شلیک سه شوت سه امتیازی بسیار حیاتی و نویدبخش، ورق را برگرداندند و نتیجه را 2-3 کردند و به رپترز اجازه ندادند دیدارهای نهایی ان بی ای را به بازی پنجم ختم کند.

شرح بازی

گلدن استیت کوارتر اول را 28-34 برد و نیمه اول را 56-62 به سود خود به پایان رساند. دو تیم در کوارتر سوم امتیازات یکسان گرفتند تا واریرز با اختلاف 6 امتیاز، با برتری 78-84 کوارتر چهارم را آغاز کند.

کری با 31 امتیاز، 8 ریباند و 7 پاس گل، امتیازآورترین بازیکن زمین شد اگرچه بسیاری از شوت ها را از دست داد. او از 23 شوت معمولی تنها 10 شوت و از 14 شوت سه امتیازی تنها 5 شوت را داخل سبد جای داد.

برای رپترز، کوای لئونارد بیشترین امتیاز را کسب کرد. او با 26 امتیاز و 12 ریباند یک دبل دبل به ثبت رساند.

رپترز در کوارتر چهارم نه تنها بازی را به تساوی کشاند بلکه در حالیکه تنها 2.5 دقیقه به پایان بازی زمان باقی بود، 6 امتیاز از واریرز پیش افتاد. اما دو شوت سه امتیازی از سوی تامپسون و یک شوت سه امتیازی از سوی کری در دو دقیقه آخر، روند بازی را تغییر داد. در ثانیه های آخر، کایل لوری با از دست دادن یک شوت سه امتیازی که می توانست قهرمانی را برای رپترز به همراه داشته باشد تلاش های رپترز را بی ثمر کرد تا این بار، برد برای گلدن استیت واریرز رقم بخورد.

کری بعد از مسابقه در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: “گل نکردن شوت ها نباید اعتماد به نفس را از بین ببرد. من برای بازی ششم آماده هستم و شوت هایی را که در این بازی از دست دادم در بازی بعد جبران خواهم کرد. همه می دانیم که چه کار سختی در پیش داریم. 48 دقیقه جنگیدن آسان نیست.” او ضمن ادای احترام به تلاش کوین دورانت چنین گفت: “کوین به خاطر ما از جان مایه گذاشت و فداکاری کرد. من در این لحظه لبریز از احساساتم. “

خلاصه واریرز 2-3 رپترز:

بازی ششم فینال در بامداد جمعه در اوکلند کالیفرنیا برگزار خواهد شد.

مترجم: نسرین صحیحی

منبع: اسکای